Vad kostar det?

Advokatbyrån följer i brottmål och rättsskyddsärenden den timkostnadsnorm som varje år fastställs av domstolsverket. Vid vår inledande kontakt får du information om möjligheterna att få hjälp med arvodeskostnaderna i såväl brottmål som civilrättslig tvist.

Rättsskydd – I de flesta hemförsäkringar finns en rättsskyddsförsäkring som kan täcka delar av arvodeskostnaden.

Rättshjälp – Det finns även vissa möjligheter att ansöka om rättshjälp från temål

Advokatsamfundets konsumenttvistnämnd – Om du som klient (konsument) inte är nöjd med den tjänst advokaten/advokatbyrån tillhandahållit eller det uppstår tvist om arvode kan konsumenttvistnämnden pröva tvisten under förutsättning att konsumenten först har kontaktat advokatbyrån för att försöka nå en lösning.

Konsumenttvistnämnden har följande kontaktuppgifter:

Konsumenttvistnämnden, Sveriges Advokatsamfund, Box 27321, 102 54 Stockholm. Telefon: 08-459 03 00. mejl: konsumenttvistnamnden@advokatsamfundet.se

Mer info på: www.advokatsamfundet.se/konsumenttvistnamnden

Så går det till:
Vi börjar med en snabb lägesbedömning: bevisläge, risk–nytta och kostnadsbild. Därefter sätter vi en plan med tydliga mål och tidpunkter. Vi förhandlar när det är klokast och använder medling eller process när det behövs. I domstol/skiljeförfarande driver vi en koncentrerad linje med relevant bevisning och skarp sakframställning.

Erfarenhet som gör skillnad:
Vi har hanterat över 2 000 ärenden inom kommersiella tvister, personskador och försäkringsfrågor. Vår erfarenhet omfattar även komplexa mål – exempelvis PFAS-relaterade skador – där struktur, expertbevisning och uthållighet krävs. Lärdomarna därifrån använder vi i varje uppdrag: rätt frågor i rätt tid, och fokus på ett hållbart avslut.

Vi processar inte för sakens skull – vi löser tvister. Skicka ditt underlag så återkommer vi med en ärlig bedömning och en konkret plan.

Vill du veta mer?

Hör av dig genom att fylla i formuläret, så går vi igenom ditt ärende och återkommer med en tydlig plan och vad som är mest fördelaktigt för dig. Vi prioriterar akuta ärenden, såsom kallelser till förhör eller nära förestående förhandling.

Det snabbaste sättet att få hjälp är att ringa. Kontakta Göran +46 (0)739 60 57 89. Om det gäller frågor om ekonomi och administration, ring Susanne +46 (0)70 856 51 24.

Se även!

Utforska gärna våra kompetensområden för en tydligare bild av vilka juridiska områden vi arbetar inom och hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt.

Kompetensområden

Snabb kontakt

    Besöksadress

    Carat Advokatbyrå AB
    Kungsgatan 11, 451 30 Uddevalla
    +46 (0)8 545 120 10, info@caratlaw.se

    Postadress

    Jonsängen 520, 462 91 Vänersborg
    +46 (0)8 545 120 10, info@caratlaw.se